Missió i proposta de educació en valors
Els 17 col·legis que els agustins gestionen a Espanya tenen en el Caràcter propi dels Centres Educatius Agustinians un document de referència obligada.
La missió que defineix a aquests centres d'ensenyament consisteix a "aconseguir la formació integral de la persona mitjançant el desenvolupament harmònic de les seves possibilitats físiques, psicològiques, afectives, socioculturals, estètiques, morals i religioses ". Aquesta missió il·lumina el conjunt de l'acció educativa, concebuda primordialment com "pedagogia cordial "encaminada a" educar en i per a l'amor ".
Una ambiciosa proposta de valors serveix, doncs, de terreny ferm on la missió enfonsa les seves arrels. amb els valors es "pretén prestar una atenció equilibrada a les dimensions cognitives, afectives, socials, professionals, ètiques i espirituals, de manera que les nostres aules proporcionin un equipatge de fortaleses personals, actituds, conviccions i criteris vàlids per a tota la vida ".
És la Província de Sant Joan de Sahagún d'Espanya de l'Ordre de Sant Agustí qui ostenta la titularitat de aquest microcosmos educatiu. Dotada de personalitat jurídica pròpia, estén la seva presència també a través de nombroses implantacions dins i fora de país. Integrada en la Federació Agustiniana Espanyola, els seus col·legis estan connectats, a més, a tots els que els agustins dirigeixen a altres llocs d'Europa, així com a l'Àfrica, Amèrica i Àsia.
Visió i pla estratègic institucional
La missió precisa ser plasmada en plans estratègics allunyats del merament teòric i arrelats en una visió clara i dinàmica. El Caràcter propi dels Centres Educatius Agustinians fixa en vuit el nombre de postulats aptes per a definir aquesta visió, qualificada allà de "somni sobre el futur".
Dotada de propostes obertes, flexibles i susceptibles de millora, aquesta visió és capaç de dialogar amb els canvis i necessitats dels alumnes i de la societat, sense deixar d'encarnar per això els principis pedagògics agustinians. amb visió i estratègies, els col·legis busquen ser socialment signifi catius en els seus entorns respectius.
Per contribuir a aconseguir-ho, cada un s'alinea la seva acció educativa i el lideratge directiu amb el pla estratègic institucional que l'entitat titular ha formulat i que es presenta aquí. els seus cinc línies han de desembocar per a cada centre en Plans de millora recollides en els projectes educatius particulars i en les programacions generals anuals de cada centre.
Aquestes són, doncs, les Línies Estratègiques, enunciades primer de manera succinta, i desglossades després en diversos bjectius tasques la transformació en actuacions específi cas ha de ser liderada pels equips directius de cada col·legi.
En els col·legis agustinians, l'alumne aprèn a:
Tots els drets reservats | Colegio San Agustín